• CorpCommGroep

    Postbus 74775
    1070 BT  AMSTERDAM
    020-4004466

  • De 5 fasen in een management communicatie project

    Fase 1
    Diagnostische fase

    • SWOT Analyse
    • Diagnostiek op basis van informatie uit interviews en deskresearch;
    • Nagaan van de organistie- en communicatiecultuur;
    • Signaleren van de problematiek rond interne en externe aanpassing;
    • Probleem- en verdere taakstelling op basis van diagnostiek;
    • Evaluatie diagnostiek en probleemstelling;
    • Finaliseren en formaliseren taakstelling.

    Fase 2 ICM
    Funderende fase

    • Opstellen plan van aanpak, gewenste resultaten en tijdspad.
    • Samenstelling Interne Communicatie Management Team;
    • Introductie over visie, doelstelingen, beleid en communicatie management en de samenhang hiertussen;
    • Inbedden MBWA, Management By Walking Around;
    • Coaching en counseling van I-CMT in dit traject.
    • Training van leden I-CMT in communicatie en communicatiemanagement;
    • Formuleren taken rond prioriteiten uit het strategische beleidsplan;
    • Samenstellen diagonale taalkgroepen rond geformuleerde taakprojecten;
    • Evaluatie.

    Fase 3
    Verbredende en afrondende fase

    • Introductie van taakprojecten aan taakgroepen door I-CMT leden;
    • Introductie over visie, doelstellingen, beleid en communicatie management aan taakgroepen;
    • Opstellen plan van aanpak, gewenste resultaten en tijdspad;
    • Coaching en counseling van I-CMT en taakgroepen;
    • Bewaken van de vooruitgang;
    • Training van leden I-CMT en taakgroepen in communicatie;
    • Vatstellen plan van aanpak, tijdspad en planning;
    • Evaluatie.

    Fase 4 ECM
    Omgevingsgerichte fase

    • Diagnosticeren externe doelgroepen;
    • Ontwikkelen extren communicatiebeleid;
    • Ontwikkelen plan van aanpak, gewenste resultaat en planning;
    • Ontwikkelen media- en crisisscenario's;
    • Samenstellen extern communicatie management team (E-CMT)
    • Coaching en counseling E-CMT en bewaken voortgang;
    • Trainen in performance, omgaan met media, crisis management.

    Fase 5
    De borging fase

    • Na een periode van een jaar na voltooïng bovengenoemde fase;
    • Evaluatie geraliseerde doelstellingen afgelopen periode;
    • Opfriscursus communicatie;
    • Inwerken en begeleiden eventuele nieuwe medewerkers;
    • Evaluatie.

     

    Together we make it happen!